A koronavírus miatt kialakult home office megoldás sokak számára újdonság, hiszen a legtöbben ahhoz szoktak hozzá, hogy minden reggel be kell menni az irodába, és a meghatározott munkaidő alatt ott kell elvégezni a feladatokat. Az új helyzet miatt kérdések merülhetnek fel a munkaadóban és a munkavállalóban is, de a cél – jó esetben – közös. Hatékony munkavégzés otthonról is. De hogyan?
1. Legyen fix a munkaidő!
Ha nem kell kilépnünk az ajtón, akkor előfordulhat, hogy nem lesz meg bennünk az a motiváció, ami miatt fel kell kelnünk, össze kell készülnünk, és nekilátnunk a teendőinknek. Pedig home office esetén sem lustálkodhatunk egész délelőtt. Tehát reggel 8 vagy 9 órára mindig kerüljünk a gép elé, és az ebéd elfogyasztását, illetve néhány szemkímélő szünet beiktatását leszámítva, délután 4 vagy 5 óráig maradjunk is ott, és végezzünk el minden szükséges feladatot.
2. Öltözzünk ki és sminkeljünk, ha szeretnénk!
Kócosan, pizsamában nem feltétlen jó dolgozni, hiába tűnik kényelmesnek. Ha ahhoz vagyunk szokva, hogy mindig kisminkeljük magunkat, illetve divatosan és/vagy csinosan öltözünk fel, – és ez nem teher, hanem valóban így érezzük jól magunkat – akkor otthonra is bátran jöhet a hétköznapi megjelenés. Sokkal frissebbek leszünk és jobb kedvvel fogunk dolgozni, ha úgy érezzük, hogy jól nézünk ki közben, és nem egy fáradt, alvóruhás személy néz ránk vissza minden kézmosásnál a fürdőszobai tükörből.
3. Ne álljunk neki főzni, takarítani!
Ha már úgyis otthon vagyunk, akkor jó ötletnek tűnhet gyorsan megfőzni az ebédet vagy kimosni és kiteregetni a ruhákat. Ezeket a teendőket továbbra is hagyjuk meg a nap végére, mert sokkal több időt tudnak igényelni, mint gondolnánk, és sok értékes munkaóránk esne ki miattuk. Ráadásul, ha időnként akár fél órákra is kizökkentjük magunkat a munkából, akkor után sokkal nehezebb lesz folytatnunk, és odafigyelnünk a feladatokra.
4. Ne facebookozzunk!
Hacsak nem a munkánk része, akkor ne kezdjük el böngészni a közösségi oldalakat, mert nagyon hamar azon kaphatjuk magunkat, hogy a sokadik értelmetlen hírt olvassuk vagy a barátainkkal chatelünk, a munka pedig nem halad közben. Pár percből könnyen órák lehetnek. Az emailekre – ha ott kapjuk a feladatainkat – viszont rendszeresen figyeljünk, mert bármikor jöhet egy SOS munka vagy egy kérdés, amit minél hamarabb meg kell válaszolnunk.
5. Írjunk listát!
Minden reggel azzal kezdjük a munkát, hogy összeírjuk, milyen feladatokat kell aznap elvégeznünk, és egészítsük ki a sort, ha közben még érkezik hozzá tennivaló. Majd, ahogy végzünk a feladatokkal, sorban húzzuk ki őket, így látni fogjuk, hogy mi marad még a nap végéig (vagy esetleg másnapra), és így biztosan nem felejtjük el megcsinálni őket.
+1 Hallgassunk zenét!
Az irodákban általában nem szabad zenét hallgatni, hiszen azzal zavarhatjuk kollégáinkat, és a figyelmünket is elterelheti. Ha viszont úgy érezzük, hogy sokkal jobb kedvűen tudunk dolgozni, ha szól a zene, és közben ugyanúgy pontos marad a munkavégzésünk is, akkor most nyugodtan szólhatnak a kedvenc számaink akár egész nap.