A Meta időről időre változtat a megjelenési formákon, a 2025 áprilisi Instagram újítás pedig sokak számára nagy meglepetés volt: a klasszikus négyzetes (1:1) képarányt a profilrácsban végleg felváltotta egy új formátum. Tehát, ha eddig valamilyen sablon, fix dizájn szerint dolgoztál, akkor jöhet az újratervezés! A jó hír, hogy ez az új méret jól mutat az Instán és a Facebookon is!
Hivatalos források szerint ezt a változtatást egy jól megfontolt döntés alapján vezették be, hiszen az álló tartalmak jobban kitöltik a mobilkijelzőket, növelik a felhasználói elérést és hosszabban képesek megtartani a figyelmet.
A legfőbb tudnivalók az új méretről:
- Ajánlott képméret: 1080×1350 pixel
- Ajánlott képarány: 4:5
- Formátum: JPG vagy PNG
- Maximális fájlméret: 30 MB
Mit jelent ez, ha fontosak számodra a közösségi oldalak és a tartalomgyártás?
Ha eddig a négyzetrácsos dizájnra építetted az Instagram oldaladat, érdemes átgondolni a stratégiát. Az új 4:5-ös elrendezés miatt a képek „magasabbak”, így a kompozíciók, szövegek, arculati elemek elhelyezése is átstrukturálást igényelhet.
Az Instagram szerint ez a változás ösztönzi a kreativitást, és segít a vizuális tartalmak hatékonyabb fogyasztásában. Az új álló formátum jobban illeszkedik az Instagram fő „scroll” élményéhez, ahol a felhasználók gyorsan lapoznak a tartalmak között.
Érdemes minél előbb átváltanod az 1080×1350-es képméretre, hogy kiaknázhasd az Instagram új algoritmusának előnyeit!
Ha segítségre van szükséged a Facebook vagy az Instagram oldalad kezelésében, akkor tekintsd meg az áraimat, és fordulj hozzám bizalommal!