A tartalomgyártás sokszor kihívást jelenthet, hiszen nincs mindig ötletünk, időnk vagy épp kedvünk posztokat írni. Pedig a rendszeres jelenlét a közösségi médiában kulcsfontosságú, ha el szeretnénk érni a célközönségünket, és fontos számunkra a márkánk népszerűsítése, valamint a bizalomépítés. Szerencsére van egy új „segítőtársunk”, aki mindig készen áll: a ChatGPT. Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogyan használhatjuk hatékonyan a posztjainkhoz – az ötleteléstől a publikálásig.
1. Posztötletek generálása pillanatok alatt
Előfordulhat, hogy idő is van a posztírásra, sőt, kedvünk is van hozzá, de kifogytunk az ötletekből. Ilyenkor segíthet a hamarosan újra megjelenő Posztötletek ebook vagy a ChatGPT. A ChatGPT használata egyszerű, csak meg kell nyitnunk a chatgpt.com oldalt, és beírni parancsokat. Például:
- „Adj 10 Facebook-poszt ötletet egy kisállatkozmetika számára!”
- „Írj Instagram-poszt ötletet egy új szolgáltatás bevezetéséhez!”
Tipp: fontos lehet a téma pontosítása, adjuk meg a célközönséget és a hangnemet is a relevánsabb bejegyzésekhez. Minél több információt adunk meg a vállalkozásunkról, annál személyre szabottabbak lesznek a javasolt posztok is.
2. Szövegírás – ha nem sikerül jól fogalmazni
Megvan az ötlet, nagyjából már tudjuk, hogy mit szeretnénk mondani, de valahogy nem áll össze a szöveg? Ismerős? Ilyenkor is segíthet a ChatGPT, ha megkérjük:
- „Írj barátságos hangvételű Facebook-posztot arról, hogy új kutyasampon érkezett, és most 15% kedvezménnyel kapható!”
Minél konkrétabbak vagyunk, annál jobb lesz az eredmény. Kérhetünk más megfogalmazást, szinoníma használatát stb.
3. Hashtagek és hívószavak generálása
Az Instagramon a hashtagek segítenek elérni a célközönséget. Ha nem érezzük teljesen a saját listánkat, ezekre is kérhetünk javaslatot:
- „Adj 15 releváns hashtaget egy esküvői fotós számára.”
- „Ezek az én hashtagjeim (felsorolás), mivel egészítenéd még ki?”
4. Posztterv készítése egy egész hónapra
A rendszeres posztolás tervezést igényel. Egy megfelelő parancs a ChatGPT-nek, és a munka nagy részét le is veheti a vállunkról:
- „Készíts havi poszttervet egy kézműves szappanokat árusító webshopnak, heti 3 poszttal, változatos témákban.”
Tipp: a tervet javasolt mindig a saját márkához és célokhoz igazítani.
5. A vizualitás támogatása
Bár a ChatGPT még nem készít olyan minőségű képeket, amik felhasználhatóak lennének a Facebook vagy Instagram posztokhoz, ötleteket azért adhat, ha segítségül hívjuk:
- „Írj 3 képaláírást egy tavaszi akcióhoz, amit egy fodrászszalon kommunikál Instagramon.”
- „Adj ötletet, milyen fotót készítsek egy kutyaruha promóciójához.”
+1: Mire kell figyelni? Az AI nem helyettesít, hanem segít!
Bár a ChatGPT sokat segíthet a tartalomgyártásban, sajnos nem hagyatkozhatunk rá 100%-ban. Előfordul, hogy nem stimmel a megfogalmazás, a stílus, sőt, nem odaillő, valótlan dolgokat is hajlamos beleírni a szövegekbe. Ezért nagyon fontos, hogy a publikálás előtt alaposan átolvassunk minden egyes posztot, és módosítsuk őket, ha szükséges.
Hátrány lehet még, hogy az ingyenes verzióval nem kommunikálhatunk akármeddig, néhány kérdés után csak akkor folytathatjuk az aznapi diskurzust, ha előfizetünk rá.
Ha pedig megvannak a tökéletes bejegyzések, a munka még nem ér véget, ugyanis el kell készíteni a hozzájuk illő képeket is. Ehhez például a Canva képszerkesztőt érdemes használni.
Amennyiben teljes körű segítségre lenne szükséged a Facebook és/vagy Instagram posztjaid megírásához, a képszerkesztéshez, valamint a bejegyzések (és sztorik) beidőzítéséhez, akkor keress bizalommal!