A 16-18 éves korosztály egyre inaktívabb a Facebookon, ezért, ha ők a potenciális vásárlóink közé tartoznak, akkor mindenképp érdemes regisztrálnunk az Instagramra is, hiszen ők azt a felületet használják most a leginkább. A magyarok száma ezen a platformon is folyamatosan növekszik, most már 2-2,5 millióan vagyunk rajta, ám még nincs akkora verseny, mint a Facebookon. Amíg a Face-en 1000 követőnkből 60-70 emberhez ér el például egy videónk, addig Instán 300-400-hoz. De nem tudni meddig lesz ez így!
Jelenleg az Instagramon sokkal magasabb az organikus elérések száma, mint például a Facebookon, ezért ajánlott minél hamarabb elindítanunk rajta a vállalkozói, illetve céges profilunkat is. Ehhez nem kell mást tennünk, mint letöltenünk az alkalmazást az okostelefonra, és regisztrálnunk.
Ezt követően mindenképp állítsunk be profilképet és töltsük ki az bio-nkat (adatlap leírás). Ha mindezekkel megvagyunk, akkor utána meg kell határoznunk, hogy milyen tartalmakat szeretnénk napi szinten posztolni, hogyan fogunk kommunikálni a követőinkkel. Végeznünk kell egy hashtag kutatást, és össze kell gyűjtenünk azokat a hashtageket, amiket nekünk is érdemes használnunk. Érdemes alaposan megismerkedni az alkalmazás funkcióival, is kihasználni a lehetőségeit.
Mivel néhány bejegyzés után már gyorsabban görgetnek a felhasználók, így olyan posztokat kell gyártanunk, amelyek már első pillanatban kitűnnek a többi közül. Fontos, hogy kreatív tartalmakat gyártsunk. Ezek lehetnek idézetes képek, tippek, ötletek, napi hírek, információk magunkról, vagy a termékeinkről képpel és videóval is. A videóknak rendkívül jó elérései vannak, főleg, ha story-ba töltjük fel őket. A felvételünk maximum 1 perces legyen, különben csak több, egymást követő videóként kerülhet fel. A story-król még azt is érdemes tudnunk, hogy 24 órán belül megsemmisülnek. Tehát „sima” posztokat is kell készítenünk, és a story funkciót is javasolt rendszeresen használnunk a minél nagyobb elérés érdekében.
Követőket érhetünk el különböző szoftverek segítségével, hirdetésekkel, kölcsönös ajánlásokkal, és mi magunk is követhetünk be embereket, kedvelhetjük a képeiket, írhatunk bejegyzéseket, így valószínűleg többen visszakövetnek majd minket. Tízezer követő után pedig elérhetővé válik számunkra a swipe up funkció, amikor a story-ba feltöltött bejegyzéshez linket is tehetünk, ami egy húzással nyílik meg. Így a saját weblapunkra, hírünkre, stb. irányíthatjuk az embereket.
Kezdetben a Facebookon is nagyobb volt az elérések száma, mára sajnos nagyon lecsökkent, és hirdetéseket is alkalmaznunk kell a siker érdekében. Most viszont az Insta az, ami nagyobb elérést ad, de mivel nem lehet megmondani, hogy ez meddig fog tartani, érdemes minél hamarabb regisztrálnunk és kihasználnunk ezt a lehetőséget, akár terméket, akár szolgáltatást szeretnénk eladni.
Az Instagram fiók összeköthető a Facebook-kal, így megoldható az is, hogy amit kiteszünk Instára, az egyből megjelenjen a Face-en is. Így kevesebb időt kell a posztolásra szánnunk, de előfordulhat, hogy úgy leszünk sikeresebbek, ha mindkét oldalunkra egyedi tartalmakat gyártunk. Napi 1 db kreatív poszttal hamar lelkes követőket gyűjthetünk össze, akik közül aztán jó eséllyel fognak tőlünk vásárolni is vagy igénybe venni a szolgáltatásainkat. Ha a fiatalokat szeretnénk elérni, akkor mindenképp ajánlott 2-3 közösségi oldalon is jelen lennünk, így hívhatjuk fel magunkra minél szélesebb körben a figyelmet.