Hogyan készül egy honlap? Mi tartozik az árba? Mire van hozzá szükség?

Hogyan készül egy honlap? Mi tartozik az árba? Mire van hozzá szükség?

Honlapot készíteni már a vállalkozásom indulásának elején megtanultam, de azóta eltelt majdnem 10 év, ennyi idő alatt pedig bizony sok minden változott. Az online marketing területén különösen fontos a folyamatos tanulás, a trendek követése, így néhány éve és idén (2025-ben) is elvégeztem egy webdesigner tanfolyamot. Ezt a blogbejegyzést azért állítottam össze, hogy átlátható képet kapjon a weboldalkészítésről mindenki, aki azon gondolkodik, hogy velem szeretne együtt dolgozni.

Miért fontos, hogy legyen honlapod?

Egy korszerű weboldal kiváló marketingeszköz. Egységes képet mutat a vállalkozásról, rövid idő alatt hasznos információkat ad az érdeklődőknek, segít a Google keresőben való jobb megtalálhatóságban, és bizalmat épít. A közösségi médiában való jelenlét is elengedhetetlen, de a honlap a fő bázis.

Egy jó honlap ára hosszútávon biztosan megtérül, hiszen a több látogató várhatóan több vásárlót/ügyfelet fog eredményezni.

Milyen egy jó honlap?

  • Átlátható
  • Hasznos információkat ad
  • Szép megjelenésű (egységes színek, betűtípusok, gombok stb)
  • Felhasználóbarát
  • Mobilra optimalizált (reszponzív)
  • Gyors betöltődésű
  • Jól keresőoptimalizált (Yoast SEO, meta adatok kitöltése, képeknél alternatív szövegek megadása stb)

A weboldalkészítés menete

1. Domain név és tárhely kiválasztása

Tárhelyszolgáltató választása, domain és tárhely vásárlása.

  • Domain: legyen rövid, megjegyezhető, szabad (ellenőrzés: domain.hu)
  • Tárhely: megbízható és gyors szolgáltató (pl. RackHost – WP Midi 10 GB vagy Midi 10 GB tárhely, NetMasters – Business One vagy Business Optimum)

A méretnél gondolni kell a levelezésre és arra is, hogy mindig kell lennie a honlapról biztonsági mentéseknek.

2. Igényfelmérő űrlap kitöltése, megbízási szerződés aláírása

Egyeztetjük a lentieket, és ha mindketten úgy döntünk, hogy elkezdődhet a közös munka, aláírjuk az általam elkészített megbízási szerződést.

3. Előkészítő anyagok átadása

  • Fotók, szövegek, logó (Google Drive mappában)
  • Arculati színek meghatározása
  • Inspirációs honlapok gyűjtése

Képek előkészítése, avagy lehetőség szerint így add át a képeidet:

  • Max. 200-300 kB / kép
  • Fotók esetében jpg, grafikák esetében png
  • Teljes szélesség: 1920 px, kb. fél oldalnyi: 1024 px, ügyfélvéleményekhez: 300×300 px, bloghoz: 1200×630 px
  • Elnevezezés: egyértelmű, leíró, ékezet nélküli, kötőjelekkel elválasztva (pl.: hogyan-keszul-egy-honlap)
  • Képtömörítéshez javasolt: tinyjpg.com

Logó:

  • Legjobb: svg formátum
  • Minimum: áttetsző hátterű png
  • Lehet egyszerű szöveges logó is

Szövegek:

  • Lényegretörő
  • Helyesírási hibáktól mentes
  • Marketing és SEO szempontoknak megfelelő

4. Email cím meghatározása

  • info@ / hello@ / saját névvel pl. andi@

A saját domainnevet tartalmazó email cím mindig komolyabb, professzinálisabb vállalkozást sugall, mint pl. egy gmailes.

5. Javasolt tartalmak

  • Bemutatkozás, szolgáltatások, előnyök, ügyfélvélemények, blog, elérhetőség, kapcsolatfelvételi űrlap, térkép

Ha szeretnél minél előrébb kerülni a Google találati listájában, mindenképp javaslom, hogy kerüljön ki a honlapodra havonta legalább 1-3 blogbejegyzés.

6. Tervezés és kivitelezés

A színek, a tartalom, a menüpontok stb egyeztetése után (amikhez küldök majd neked egy űrlapot, amit, ha kitöltesz, valószínűleg minimális egyeztetéssel és a megbízási szerződés aláírása után neki is tudok látni a munkának):

  • Főoldal tervezése Figma-ban
  • Elfogadás után az első részlet, vagyis a weboldaltervezés árának átutalása

7. Weboldal elkészítése

WordPress + Elementor Pro használatával

Mi az a WordPress és Elementor Pro?

  • WordPress: egy ingyenes, nyílt forráskódú rendszer, amely segít a weboldalak gyors és rugalmas felépítésében
  • Elementor Pro: egy profi oldalépítő WordPresshez, amivel látványos, gyors és mobilbarát weboldalakat lehet készíteni programozás nélkül

Az Elementor Pro-nak éves díja van, de az első évben én biztosítom a számodra. Terveim szerint egyébként tovább is, egészen addig, amig weblapszerkesztéssel is foglalkozom.

Amibe kevesebben látnak bele, hogy nem csak a honlap külső kinézetét kell a következőekben összerakni, hanem a működést is segíteni kell különböző bővítményekkel.

8. Alapvető bővítmények és funkciók

  • Akismet: spam elleni védelem
  • Akeeba: biztonsági mentés
  • FluentSMTP: emailküldés megbízhatóan
  • GDPR Cookie Compliance: adatvédelmi szabályok betartása
  • MailerLite: hírlevélküldéshez
  • PixelYourSite: Facebook / Google követési kódok kezelése
  • Site Kit by Google: Google Analytics, Search Console stb. integrálása
  • UpdraftPlus: automatikus mentések
  • Wordfence Security: biztonsági védelem
  • WP Rocket: gyorsítja a honlap betöltődését
  • Yoast SEO: keresőoptimalizálási segítség

Webshop esetén további beállítandók például:

  • Billingo & WooCommerce Official Plugin
  • Google for WooCommerce
  • HuCommerce
  • WooCommerce
  • WooCommerce Csomagpontok és Címkék
  • WooCommerce Stripe Gateway

És persze egyéb bővítményekre is igény szerint szükség lehet, de túlzásokba sem szabad velük esni, mert gondot is okozhatnak, lassíthatják is az oldalt stb.

Miután minden a helyére került és közösen leellenőriztük az elkészült honlap működését, kiállítom a megbeszélt összeg 2. feléről is a számlát (weboldalkészítés), melynek kiegyenlítése után megadom a belépési adatokat a honlapra és egy kis útmutatót is küldök a használatához (hogyan kell blogbejegyzést készíteni, biztonsági mentést készíteni, bővítményeket frissíteni stb.).

Mi az, ami a fentiek közül extra költség lehet a weboldalszerkesztés díján felül?

  • A tárhely és a domain díját az ügyfél a tárhelyszolgáltató felé köteles rendezni
  • Logó készíttetése, ha nincs vagy nem lehet szépen megjeleníteni a meglévőt (olvashatatlan, pixeles stb)
  • Képoptimalizálás 15 kép felett
  • Szövegírás, ha nem kapok kész szövegeket vagy jelentősen át kell fogalmaznom őket
  • Meta adatok kitöltése 12 oldal / 12 termék / 12 bejegyzés felett
  • A megbeszélteken felül, utólag kért plusz oldal vagy bővítmény beállítása
  • Egyéb extra igények

Mi tartozik bele a honlapkészítés árába?

  • Segítségnyújtás tárhelyszolgáltató, tárhelycsomag, domain név választásában
  • Főoldal megtervezése Figmában
  • Honlap elkészítése Elementor Pro-val
  • Kapott szöveges és képes tartalom feltöltése (a szövegekben javítom az esetleges hibákat)
  • Adatvédelmi tájékoztató és általános szerződési feltételek sablon biztosítása
  • Képoptimalizálás 15 képig
  • Honlap táblagépre és mobilra optimalizálása
  • Meta adatok kitöltése 12 oldal / 12 termék / 12 bejegyzésig
  • Megbeszélt bővítmények beállítása (a bejegyzésben felsoroltakat ingyenesen tudom biztosítani min. 1 évig akkor is, ha fizetősek)
  • Kapcsolatfelvételi űrlap készítése, beállítása
  • Hírlevélfeliratkozó űrlap készítése, beállítása
  • Útmutató átadása blogbejegyzésfeltöltéshez, bővítmények frissítéséhez, biztonsági mentések készítéséhez stb.

Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy egy igazán jó honlap elkészítése egy nagyon összetett és többlépéses folyamat, épp ezért nem mindegy, hogy kire bízod ezt a feladatot.

Munkám során online marketingesként nem csak a designt, hanem a funkcionalitást, a szöveges tartalmat és a keresőoptimalizálást is szem előtt tartom, így készítem el a tőlem kért weboldakat vagy webshopokat.

Fontos leszögezni, hogy nem vagyok sem grafikus, sem programozó, ezért bonyolultabb, egyedi fejlesztésű rendszerekhez más szakemberek megkeresését javaslom. Letisztult bemutatkozó oldalak, valamint kisebb webshopok építésére viszont örömmel vállalok megbízást.

Ha hasonló oldalt szeretnél, mint például a yomarketing.hu vagy az andigurumi.hu, akkor keress bátran!

Picture of andi.m

andi.m

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.